Czy własna marka odzieżowa to dobry biznes?

Właściciele marek modowych często narzekają na prowadzenie takiego biznesu. Wyglądają na osoby bardzo sfrustrowane, zmęczone walką o przetrwanie. Z drugiej strony jednak można zobaczyć w mediach społecznościowych, że zazwyczaj żyją na wysokim poziomie i niczego im nie brakuje, jeśli chodzi o rzeczy materialne. Czy własna marka odzieżowa to dobry biznes?

Prowadzenie marki odzieżowej 

Niektórzy influencerzy zaczęli prowadzić swoje własne marki modowe. Oferują bardzo modne ubrania, na przykład jeansy damskie z wysokim stanem. Influencerka prowadząca własny sklep modowy bardzo często pojawia się w mediach społecznościowych w ubraniach, które sprzedaje. Dzięki temu zapewnia sobie darmową reklamę, a fani z pewnością chętnie zakupią te produkty. Ostatnie rekomendacje jakie wydał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakazuje oznaczać  w mediach społecznościowych każdą współpracę i każdą reklamę, również jeśli dotyczy ona marki własnej. Odbiorca nie może mieć żadnych wątpliwości co do oglądanych treści. 

Pomysły projektanów

Projektanci mają rozmaite pomysły jeśli chodzi o odzież. Na pewno nie każdy ciuszek z wybiegu sprawdzi się w codziennym życiu.  Podczas oglądania pokazu mody można wręcz mieć wrażenie, że większość ubrań to ubrania dość dziwne, na pewno nie dla przeciętnego człowieka. No cóż, moda ma swoje prawa. Projektanci potrzebują przestrzeni, żeby prezentować swoje niecodzienne pomysły. Wydaje się również, że najlepsi projektanci znajdują chętnych na zaprojektowaną przez siebie odzież. Inaczej nie byliby tak znani i bogaci. Pomysły projektanów niekoniecznie podobają się nawet modelkom, jednak te nie mogą skrytykować projektanta, który daje im pracę, zapewnia świetne atrakcje i godziwe zarobki. 

Gdzie szyć?

Niektóre polskie przedsiębiorstwa modowe zdecydowały się przenieść produkcję do krajów azjatyckich. Co jest powodem takiego zachowania i takiej zmiany? Chodzi oczywiście o koszty. Nie da się ukryć, że korzystanie z polskich szwalni jest dużo droższe niż zlecenie produkcji do krajów azjatyckich. Są jednak tacy klienci, którzy bardziej doceniają szycie w Polsce, ponieważ chcą przy okazji udzielić wsparcia polskiej gospodarce. W momencie, kiedy produkcja zostanie przeniesiona do Chin, przestaną robić zakupy w konkretnym przedsiębiorstwie. Dlatego też kluczem do sukcesu jest poznanie oczekiwań swoich klientów na przykład poprzez zrobienie ankiety. Warto dowiedzieć się jakie czynniki sprawiają, że klienci robią zakupy w danym sklepie. Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie gdzie lepiej szyć, w Polsce czy w Azji? Zarówno szycie w Polsce,  jak też szycie w Azji,  może być bardzo opłacalne, a może być źródłem poważnych problemów. Nie warto myśleć w ten sposób, że łatwiej dogadać się z Polakiem. Niekoniecznie jest to prawda w świecie biznesu.

Co może pójść nie tak?

Projektowanie nowej kolekcji to trudne zadanie. Jeśli firma jest na rynku już od kilku lat, zapewne pozyskała stałych klientów, którzy mają swoje oczekiwania. Coś przyciąga ich konkretnie do tej firmy. Warto dowiedzieć się co to jest, aby niechcący nie zrezygnować własnie z tego elementu wyróżniającego przedsiębiorstwo na modowej mapie kraju. Każdy właściciel firmy powinien rozpocząć od tworzenia biznesplanu. Brak tego dokumentu wiele już mówi o umiejętnościach biznesowych danej osoby. Najczęściej kryzys przedsiębiorstwa modowego związany jest z tym, że źle oszacowano koszty i możliwe przychody. Każdy człowiek co jakiś czas kupuje ubrania, a kobiety robią to bardzo często. Jednak konkurencja na rynku młody jest ogromna. Koszty utrzymania marki modowej są bardzo wysokie, a po drodze wiele rzeczy może pójść nie tak jak pierwotnie zakładano. Szwalnia nie zawsze wywiązuje się ze swoich obowiązków. Uszyte sukienki, spódnice czy bluzki mają rozmaite wady i trzeba dochodzić swoich praw w procesie reklamacji. Cały proces wymaga poświęcenia sporo czasu i zaangażowania. Nie każdy jest w stanie wziąć to na swoje barki, dlatego wielu właścicieli firm modowych żyje w permanentnym stresie.

Comments are closed.